Mając ograniczone doświadczenie z karami Google, przeprowadziliśmy wywiady z trzema ekspertami w tej dziedzinie, w tym z Marie Haynes. Następnie skompilowaliśmy ich wiedzę i spostrzeżenia w przewodnik.
Jest kilka korzyści z takiego podejścia:
Wciąż możesz dopasować się do intencji wyszukiwania - Pisząc spostrzeżenia ekspertów, możesz swobodnie używać dowolnego formatu treści. Jeśli intencja wyszukiwania wymaga listy wskazówek, możesz napisać listę wskazówek. Jeśli wymaga to poradnika, możesz napisać poradnik.
Poprawiasz E-A-T - E-A-T oznacza wiedzę, autorytet i wiarygodność. To jest to, co Google używa do oceny jakości wyników wyszukiwania. Nie jest to bezpośredni czynnik rankingowy, ale poprawa i demonstracja E-A-T może prowadzić do wielu korzyści SEO.
Twój ekspert jest prawdopodobnie bardziej skłonny do udostępniania treści - Bycie włączonym do łapanki ekspertów wśród dziesiątek innych może dać ci trochę egoboost, ale posiadanie kawałka skupionego prawie całkowicie wokół twojej wiedzy i spostrzeżeń z pewnością da ci większy spokoj. To z kolei zwiększy szanse na to, że eksperci podzielą się tą treścią.
Jeśli nie jesteś pewien, z kim przeprowadzić wywiad do swojego artykułu, poszukaj go w Ahrefs' Content Explorer. Narzędzie to jest przeszukiwalną bazą ponad 9 miliardów stron i posiada informacje o autorstwie dla niektórych z nich. Oznacza to, że możesz przeprowadzić wyszukiwanie, aby znaleźć płodnych pisarzy na dany temat.Na przykład, jeśli chcemy napisać artykuł o Google's Knowledge Graph, możemy przeszukać Content Explorer w poszukiwaniu stron z "knowledge graph" w tytule. Jeśli następnie przejdziemy do zakładki "Autorzy", zobaczymy nazwiska autorów, którzy opublikowali najwięcej stron odpowiadających naszemu wyszukiwaniu.
2. Przepytaj ekspertów i ciekawe statystyki
Ludzie często przytaczają statystyki i linkują do źródła. Jeśli nam nie wierzysz, spójrz na anchory i otaczające teksty backlinków do naszego badania ruchu w wyszukiwarce:Możesz zobaczyć, że prawie wszystkie linki pochodzą od ludzi cytujących statystyki na naszej stronie.
Jeśli masz szczęście mieć dostęp do unikalnych danych i spostrzeżeń, tak jak my, publikowanie treści obfitujących w statystyki jest łatwe - i w rezultacie naturalnie zdobędziesz backlinki. Jeśli jednak nie masz danych wewnętrznych, dobrym sposobem na stworzenie unikalnych statystyk jest przeprowadzenie ankiety wśród ekspertów.Przepytał 250 specjalistów od marketingu cyfrowego i skonsolidował ich odpowiedzi w wykresy takie jak ten:
3. Przepytaj ekspertów o rekomendacje produktów
Większość stron afiliacyjnych zarabia na rankingu dla ogólnych słów kluczowych porównania, tj. "najlepszy [kategoria produktu]". Niestety, aby stworzyć naprawdę użyteczną treść dla tych słów kluczowych, zwykle trzeba samemu przetestować i zrecenzować dziesiątki produktów. Jest to nie tylko kosztowne, ale również opierasz swoje rekomendacje na opinii jednej osoby, która może nie zgadzać się z konsensusem innych. Jednym z rozwiązań tego problemu jest zapytanie ekspertów o ich rekomendacje.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz