Większość mitów jest nieszkodliwa. Trawienie gumy trwa siedem lat. Rekiny nie chorują na raka. Piorun nigdy nie uderza dwa razy w to samo miejsce.Niestety, tego samego nie można powiedzieć o większości mitów SEO. W najlepszym wypadku są one lekko mylące. W najgorszym przypadku prowadzą do marnowania cennego czasu, pieniędzy i zasobów na rzeczy, które nigdy nie poprawią SEO.
1. SEO jest martwe
Być może ten mit jest bardziej bzdurą niż mitem, ale mimo wszystko warto go obalić.Leniwe dziennikarstwo lubi regularnie ogłaszać wiele rzeczy martwymi, a SEO nie jest inne. Według Ahrefs' Content Explorer, to zdanie zostało wypowiedziane 3,367 razy od czerwca 2016 roku.
Średnio jest to 66 razy w miesiącu.
Więc ustalmy rekord prosto raz na zawsze:
SEO nie jest martwe
Skąd wiemy? Cóż, oto organiczny ruch wyszukiwania na naszym blogu w ciągu ostatnich trzech miesięcy:
Czy wpływa to negatywnie na liczbę kliknięć w wynikach wyszukiwania? Oczywiście. Jeśli spojrzymy na to zapytanie w Eksploratorze Słów Kluczowych Ahrefs, zobaczymy tylko 1200 kliknięć z szacowanego miesięcznego wolumenu wyszukiwania 14 000. Oznacza to, że ludzie klikają tylko 8% czasu.
Ale to nie oznacza, że SEO jest martwe. Nadal można uzyskać kliknięcia z tego słowa kluczowego, a Google i tak pokazuje odpowiedzi w wynikach wyszukiwania tylko dla niektórych słów kluczowych.
Prawda jest taka, że dopóki wyszukiwarki nadal istnieją, są używane i pokazują organiczne wyniki, na które można w jakiś sposób wpłynąć, to SEO nie jest martwe.
2. SEO to rzecz jednorazowa
SEO jest trochę jak chodzenie na siłownię. Dobrze jest opuścić trening tu i tam, ale rzeczy szybko zaczynają się rozpadać, jeśli zostaniesz w domu jedząc chipsy zbyt często. (Zaufaj mi, wiem.)
Oto jak to wygląda, gdy zaczynasz zaniedbywać swoje SEO:Przed tym okresem aktywnie optymalizowałem stronę. Następnie zaniedbałem ją i przeniosłem swoją uwagę na inne rzeczy. Widać, że ruch powoli spadał przez kolejne miesiące.
Jest kilka powodów, dla których może się to zdarzyć:
Twoja konkurencja wyprzedza Cię (poprzez konsekwentną pracę nad swoim SEO).
Zaczynasz tracić backlinki
Twoja treść traci 'świeżość' (więcej na ten temat wkrótce).
Dlatego też większość specjalistów SEO (74,71%) pobiera za swoje usługi miesięczną opłatę, a nie stawkę godzinową lub opłatę jednorazową. Wiedzą oni, że SEO to ciągły proces i że ich klienci muszą inwestować długoterminowo, aby zobaczyć rezultaty.Czy to prawda dla absolutnie wszystkich stron? Nie. Istnieją rzadkie przypadki, w których strona może być zaniedbana przez lata i nadal przyciągać stały ruch miesiąc po miesiącu.Dlaczego więc inwestujemy tak wiele wysiłku w utrzymanie świeżości naszych treści, jeśli świeżość jest mitem?'Świeżość' jest czynnikiem rankingowym zależnym od zapytania. Oznacza to, że dla niektórych zapytań ma większe znaczenie niż dla innych. Wszystko zależy od tego, czy świeżość treści ma jakikolwiek wpływ na jakość treści.SEO nieustannie się rozwija, więc świeżość ma znaczenie dla wielu zapytań związanych z SEO.Na przykład, oto co się stało, gdy nie aktualizowaliśmy naszej listy najlepszych wyszukiwań Google przez miesiące:Możesz zobaczyć, że ruch spadał przez miesiące, ale potem odzyskał całkiem sporo z dnia na dzień, gdy odświeżyliśmy i ponownie opublikowaliśmy. Dzieje się tak dlatego, że topowe wyszukiwania Google zmieniają się cały czas, więc ludzie oczekują "świeżych" wyników.
Z drugiej strony, świeżość nie ma szczególnego znaczenia dla zapytania typu "jak zawiązać krawat", ponieważ proces ten nigdy się nie zmienia. Dlatego Google jest całkiem zadowolone z umieszczania w pierwszej trójce stron, które były ostatnio aktualizowane w 2013 roku.Większość list czynników rankingowych Google jest zbyt długa. Skupiają się na wymienieniu każdego czynnika pod słońcem zamiast tych, które faktycznie mają znaczenie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz